Eerste week - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marian Rijke - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marian Rijke - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

30 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

2okt.
Na 'n vlucht van 11uur en natte voeten door wateroverlast in het vliegtuig, door '
'n kapotte wc, aankomst om 06.00 uur in Hong Kong. Vanaf het vliegveld met de MTR naar Hongkong city, waar we overstappen op de bus naar the Peak. Het is al 'n drukte van belang in de stad. Bij the Peak is het gelukkig nog redelijk rustig. De skyline vanaf dit punt is prachtig, we kijken onze ogen uit naar de mega hoge gebouwen. Even lekker op 't terras in 't zonnetje gezeten en met de kabelbaan naar beneden. Waar inmiddels al rijen mensen staan om naar boven te gaan.
We wandelen door het park en vinden 'n rustig plekje waar we even 'n dutje doen van anderhalf uur en dan gewekt worden door de parkwachter, die 't niet zo'n goed idee vindt dat we liggen te slapen
Toch enigszins fitter wandelen we verder door de stad. Komen door super de luxe winkelstraten, waar rijke dames uit de taxi stappen om even bij Louis Vuiton een handtasje te gaan kopen.
Eind van de middag pakken we de MTR terug naar de luchthaven om onze reis te vervolgen naar Auckland.
Na 'n uur vertraging weer de lucht in voor 11 uur. Deze keer slapen we gelukkig iets meer in het vliegtuig. 3 okt. 13.00 uur staan we op Nieuw Zeelandse grond.
Na 't plegen van een telefoontje worden we met 'n busje opgehaald en naar Jucy camperverhuur gebracht. Na invullen van de nodige papieren en uitleg van de camper op weg naar de supermarkt. We mochten hier tenslotte nog geen aardappel invoeren!
Omdat we toch niet heel erg fit zijn en 't snel donker wordt besluiten we dichtbij een camperplek te zoeken bij Long Bay. Deze kunnen we echter niet vinden in 't donker, dus gewoon op 'n rustig plekje geparkeerd. Heerlijk geslapen tot 11.00 de volgende dag.
4 okt. Bij daglicht blijken we op een steenworp afstand bij de officiële camperplek te staan. Daar aangekomen maken we een wandeling door het Nationale park, waar je voordat je de paden betreed eerst je schoenen moet inspuiten met ontsmettings middel. Ze zijn hier bijna panisch voor enge beestjes die je meebrengt uit 'n ander land. Bij terugkomst bij de camper, merken we dat de koelkast niet werkt en met koken doet maar één gaspit 't. De waterpomp maakt 'n klere herrie als die aanstaat. Hm, wat gaan we hiermee doen?
We slapen er nog een nachtje over en bellen s'morgens Jucy. Na overleg besluiten we terug te rijden om vervolgens het aanbod te accepteren van 'n andere camper.
Deze is veel luxer, ruimer, nieuwer, slechts 5500 km op de teller en met 'n garmin,toilet, zelfs een douche en weer 'n volle tank benzine, vertrekken we richting Orewa. (Dus Eva en Laura, onthou de tip! Gewoon na 2 dagen terug gaan. Heerlijk zonnig weer vandaag. We beginnen eindelijk het echte vakantie gevoel te krijgen. We vinden een prachtige plek aan het strand. Stoeltjes neer zetten, 'n wijntje erbij en genieten van het uitzicht!
6 okt. De dag goed begonnen met hardlopen langs het strand. Ik neem daarna nog een duik in zee. Het water is nog ijzig koud, maar oh zo lekker verfrissend. De strak blauwe lucht en de warmte van de zon maken het begin van de dag helemaal goed.
Rond 12.00 uur op weg naar Russell. We pakken de Russell road en zien de prachtigste baaien beneden ons liggen met (jawel José) baby blauw water. In Russel vinden we weer 'n rustig plekje om de camper neer te zetten. Na 't eten nog een avondwandeling. Spreken onderweg twee duitse meisjes die bijna zonder benzine staan en nog 'n benzinepomp zoeken. Niet zo'n goed idee denken we in 't stikke donker. Ze besluiten dus om eerst nog maar een nacht op dezelfde plek als wij te overnachten.
7 okt. Door naar Paiha. Gezellig plaatsje waar van alles te doen is. Terwijl we langs de boulevard lopen zien we vlak langs de kust een flinke rog zwemmen, van pakweg één meter doorsnee! Oeps, durven we hier nog wel de zee in? Uit alle activiteiten kiezen wij samen parasailen en hebben zo een prachtig uitzicht over the Bay of Island.
Hierna 'n strandwandeling en lekker lezen/luieren op 't strand. De eerste beten van de vlooien op de koop toe nemend. Onze eerste week zit erop.

• 30 Oktober 2015 - 12:58

Marjo:

Ha Rien en Marian,

Leuk om jullie avonturen te lezen. Heb het net voorgelezen aan ma waar ik vandaag ben.
    Ze voelt zich vandaag weer niet zo lekker, maar ze is blij van jullie te horen. De hartelijke groeten. Ze telt de weken af , dat wel, maar hoopt dat jullie genieten.
    Groetjes, ook van Jean en tot de volgende. En nog profijt he met Sanders verjaardag!

• 30 Oktober 2015 - 13:02

Marjo:

En ja die zelfdenkende computers.... Proficiat