Van west naar oost - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marian Rijke - WaarBenJij.nu Van west naar oost - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Marian Rijke - WaarBenJij.nu

Van west naar oost

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

14 November 2015 | Nieuw Zeeland, Dunedin

In Wanaka naar de film geweest 'Bridge of spies 'met Tom Hanks in de hoofdrol. Mooie film in een bioscoop, waar je in luie fauteuils en hangbanken zit, waar je je drankje, hapje, of de zelfgemaakte cookies mag verorberen. De volgende dag vanaf de doc camping een wandeling van ongeveer 3 uur gemaakt bovenlangs de rivier. In de loop van de middag naar Queenstown gereden via de hoogste geasfalteerde weg in NZ, de Crown Saddle Road. In Queenstown een busreis inclusief een cruise geboekt voor a.s. maandag naar Milford Sound. We hadden er nog over gedacht om eventueel de Milfordtrack van vier dagen te willen doen, maar....................er mogen maar 40 personen per dag starten, kosten €1800.00 p.p. en een wachtlijst van een jaar. Ach, ander keertje dan maar ;)
Op advies van Eva een fernburger gaan eten, lokale specialiteit.
8 nov. Vandaag het stadspark rond gewandeld en Queenstown centrum verder bekeken. Aardig stadje met veel terrasjes en waar erg veel jongeren vertoeven vanwege alle buiten activiteiten.
9 nov. Vroeg op en met de bus naar Milford Sound. Prachtige route! Aan weerskanten van de weg de hoge stijle bergen, die ook mooi te bewonderen waren door 't glazen dak in de bus. We hebben trouwens weer de mooiste dag van de week qua weer, blauwe lucht en 24 graden. Bij Milford een boottocht gemaakt. In vergelijking met Noorwegen zijn de bergen hier hoger, maar het fjord korter, wat ons eigenlijk verbaasde.
Helaas geen wildlife gezien, maar ondanks dat was het zeker de moeite waard.
10 nov. Vertrokken richting Dunedin. Onderweg wezen kijken bij de Kawarau bridge naar het bungy jumpen (43m) . Leuk om naar te kijken, vooral om de emoties te zien van mensen die met knikkende knietjes boven op 't plankje staan, net voor ze de sprong maken. S'avonds de camper in Alexandra neer gezet.
11 nov. Naar Launder gereden om daar 'n stuk van de Otago rail trail te gaan fietsen. Ongeveer 60 km. Onderweg in Oturehua in 'n hele bijzondere winkel annex museum hoki poki ijs gekocht (onze favoriet hier). Grappig, tussen de rekken met levensmiddelen staan er ook allerlei curiosa uitgestald, van oude scheermessen tot gebreide theemutsen. De fiets rit gaat o.a. door twee tunnels, waar je lopend met 'n zaklantaarn door heen moet omdat je geen hand voor ogen ziet. Op de terugweg flinke zijwind, waarbij het soms oppassen was om niet van het pad af het dal in te waaien.
Eind van de middag verder met de camper naar Warrington, 25 km. voor Dunedin aan de kust, om te overnachten.
12 nov. Naar het schiereiland Otago Peninsula gereden. Wéér 'n schitterende route boven langs op de heen weg en terug onder. Op het uiterste puntje zouden albatrossen, zeehonden en pinguïns moeten zitten. Helaas waren ze er even niet toen wij kwamen kijken :( Wel massa's meeuwen en parekareka's (lijken op pinguïns, maar zijn vogels) op de rotsen.
Eind van de middag nog even in Dunedin geweest, lekker op het terras gezeten op het gezellige plein midden in het centrum en daar uit eten. S'avonds bij "oceaan view" een overnachtingsplek gevonden.
13 nov. De zonnige dag begonnen met een flinke strandwandeling over het vrijwel verlaten strand waar we vannacht stonden. Daarna nogmaals Dunedin in naar de chocolade fabriek, waar we natuurlijk uitleg over de productie en belangrijker, van alles te proeven kregen. Verder het mooie, oude station bezocht, wat nu meer als galerie en museum in gebruik is en waar je nog wel 'n toeristische treinrit kunt maken naar Middlemarch. Hierna terug gereden naar de camperplek in Warrington.
Groetjes maar weer van ons.

• 14 November 2015 - 16:28

Ma De Rijke:

Het verslag is weer voorgelezen en ik vind het leuk weer wat van jullie gehoord te hebben! Was de chocolade lekker??
    Lieve groetjes van ma

• 15 November 2015 - 14:21

Eva:

ja cadbury chocola :) toch ?
    veel plezier nog even. :)
    xx

• 16 November 2015 - 14:05

Sander:

Zozo bijna de zuidpunt alweer bereikt. En is het zuidereiland nou inderdaad veel mooier dan het noordereiland? Veel plezier nog even

• 17 November 2015 - 11:26

Marianne:

Leuk om zo met jullie mee te reizen. Fantastische reis zo te lezen, ik geniet met jullie mee. Veel plezier nog.

• 17 November 2015 - 20:46

Mieke:

Terwijl het hier stormt weer even jullie reisverhaal gelezen. Veel plezier nog en voor straks (ook al willen jullie er misschien nog niet aan denken) een goede terugreis, lieve groet Mieke

• 19 November 2015 - 09:37

Jos En Jose:

Weer met veel plezier jullie reisverhaal gelezen,we kijken telkens op internet om ongeveer een beeld te krijgen van wat jullie allemaal zien........wat een mooie natuur!!!......veel plezier nog en liefs Jos en Jose

• 21 November 2015 - 10:38

Jaap & Joke:

Goede morgen reizigers,
    We lezen met plezier jullie verslagen. We lezen dat jullie genieten en dan genieten we mee. Jullie zullen ons berichtje hopelijk in goede welstand lezen Vanmorgen hoorden we dat er in Nieuw Zeeland een helicopter verongelukte op een gletscher op het Zuidereiland. Er zaten toeristen in. De schrik slaat dan meteen toe. Laat snel iets van jullie horen
    Jaap & Joke

• 22 November 2015 - 11:04

Cor En Nelleke:

Hoi Rien en Marian
    Het zit er al weer bijna op voor jullie, geniet nog even van de laatste dagen daar en we wensen jullie een hele goeie terugreis! en dan maar gauw tot ziens want wij willen jullie bruine hoofden wel eens zien en de verhalen horen!
    Liefs van ons

• 22 November 2015 - 13:19

Ingeborg:

Ha Marian en Rien,
    Heel leuk om jullie verhaal weer te lezen. Wens jullie nog veel plezier de laatste week en goede terugreis gewenst. Groet, Ingeborg.

• 23 November 2015 - 12:55

Harry:

Hoi Beste reizigers, ik heb jullie verhaal van de afgelopen weken weer eens gelezen. Maar ik ben veel meer benieuwd om het allemaal in geuren en kleuren van jullie zelf te horen. De laatste dagen gaan nu in. Geniet er nog even lekker van. Groetjes Harry